S-a luat în examinare recursul declarat de Societatea Comercială 
                KART CONSTRUCT - S.R.L. Cluj-Napoca împotriva Sentinței civile 
                nr. 712/2008 din 13 noiembrie 2008 a Curții de Apel Cluj - 
                Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal. 
                
                
                   
                La apelul 
                nominal, făcut în ședință publică, au lipsit 
                recurenta-reclamantă Societatea Comercială KART CONSTRUCT - 
                S.R.L. Cluj-Napoca, intimatul-pârât Guvernul României și 
                intimata-intervenientă Societatea Română de Radiodifuziune.
                
                
                    
                Procedură completă. 
                
                    
                Se prezintă referatul cauzei, magistratul-asistent arătând că 
                recurenta-reclamantă Societatea Comercială KART CONSTRUCT - 
                S.R.L. Cluj-Napoca a depus, prin serviciul registratură, taxa 
                judiciară de timbru și timbrul judiciar în cuantumul datorat 
                pentru calea de atac exercitată, recursul fiind declarat și 
                motivat în termenul prevăzut de lege în acest sens. Se mai 
                precizează că recurenta a mai depus la dosarul cauzei note 
                scrise și că aceasta a solicitat judecarea pricinii în lipsă, în 
                conformitate cu prevederile art. 242 alin. 2 din Codul de 
                procedură civilă. 
                
                    
                Înalta Curte constată cauza în stare de judecată și o reține 
                spre soluționare. 
                
                 
                
                    
                C U R T E A, 
                
                 
                
                    
                asupra recursului de față, din examinarea lucrărilor din dosar, 
                constată următoarele: 
                
                    
                Prin cererea înregistrată pe rolul Curții de Apel Cluj - Secția 
                comercială, de contencios administrativ și fiscal reclamanta 
                Societatea Comercială KART CONSTRUCT - S.R.L. Cluj-Napoca a 
                solicitat, în contradictoriu cu pârâtul Guvernul României, 
                anularea prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului 
                nr. 977/2003 privind taxa pentru serviciul public de 
                radiodifuziune, precum și a prevederilor art. 3 alin. (1) din 
                Hotărârea Guvernului nr. 978/2003 privind taxa pentru serviciul 
                public de televiziune. 
                
                    
                Reclamanta a arătat că prevederile a căror nelegalitate a fost 
                invocată cuprind obligația microîntreprinderilor cu sediul în 
                România de a plăti pentru sediul social o taxă lunară privind 
                serviciul public de radiodifuziune și televiziune, indiferent 
                dacă sunt sau nu beneficiare ale acestor servicii. 
                
                    
                Așadar, a apreciat reclamanta, obligația în speță incumbă 
                inclusiv societăților comerciale care nu dețin la sediu aparate 
                sau echipamente care să permită accesarea acestor servicii și, 
                chiar mai mult decât atât, chiar și societăților care nu 
                desfășoară activitate, aspect ce este nu numai ilegal, ci și 
                imoral, o atare obligație constituindu-se ca un impozit mascat 
                în favoarea unei autorități care nu are niciun fel de atribuție 
                de serviciu social. 
                
                    
                Reclamanta a considerat că prevederile atacate sunt neconforme 
                cu prevederile art. 40 alin. (3) din Legea nr. 41/1994 privind 
                organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune 
                și Societății Române de Televiziune, republicată, cu 
                modificările și completările ulterioare, și cu cele ale art. 2 
                pct. 40 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, dat 
                fiind faptul că obligația ar fi trebuit să fie prevăzută doar în 
                sarcina persoanelor juridice care beneficiază, în orice 
                modalitate, de serviciile publice respective, o atare distincție 
                fiind făcută de altfel în reglementarea corespunzătoare 
                persoanelor fizice. 
                
                    
                Prin Sentința civilă nr. 712/2008 din 13 noiembrie 2008 a Curții 
                de Apel Cluj - Secția comercială, de contencios administrativ și 
                fiscal a fost respinsă acțiunea formulată de Societatea 
                Comercială KART CONSTRUCT - S.R.L. Cluj-Napoca în contradictoriu 
                cu pârâtul Guvernul României și intervenienta accesorie 
                Societatea Română de Radiodifuziune. 
                
                    
                S-a reținut că acțiunea, așa cum aceasta a fost formulată de 
                reclamantă, se întemeiază pe o interpretare eronată a 
                dispozițiilor legale referitoare la obligația de plată a 
                persoanelor juridice privind taxele pentru serviciul public de 
                radiodifuziune și pentru serviciul public de televiziune, 
                invocându-se faptul că prevederile atacate ar contraveni art. 40 
                alin. (3) din Legea nr. 41/1994, republicată, cu modificările și 
                completările ulterioare, în sensul că ignoră distincția 
                prevăzută de lege între persoanele juridice care dețin și cele 
                care nu dețin receptoare radio sau TV. 
                
                    
                Or, a apreciat prima instanță, dispozițiile art. 40 alin. (3) 
                din Legea nr. 41/1994, republicată, cu modificările și 
                completările ulterioare, nu prevăd că obligația persoanelor 
                juridice de plată a taxei pentru serviciile publice de radio și 
                televiziune revine acestora doar în cazul deținerii 
                receptoarelor radio/TV, astfel încât dispozițiile criticate, 
                care au fost emise în cadrul stabilit de lege și în executarea 
                acesteia, nu aduc nicio modificare acesteia. 
                
                    
                Totodată, în raport cu prevederile
                
                art. 108 
                alin. (2) din Constituție, prima instanță a reținut că cele două 
                hotărâri ale Guvernului cuprind prevederi conforme cu cele ale 
                legii, prin acestea fiind doar stabilite cuantumul taxelor, 
                precum și scutiri de plată. 
                
                    
                Prima instanță a concluzionat că legiuitorul instituie în cazul 
                persoanelor juridice obligativitatea plății taxei TV fără a o 
                condiționa de calitatea de deținător al unui receptor TV, iar 
                cum legea nu distinge, nici hotărârile atacate nu pot distinge 
                în sensul exceptării anumitor categorii de persoane juridice de 
                la îndeplinirea obligațiilor de plată. 
                
                    
                Împotriva acestei sentințe a declarat recurs reclamanta 
                Societatea Comercială KART CONSTRUCT - S.R.L., criticând-o 
                pentru nelegalitate și netemeinicie. 
                
                    
                Recurenta-reclamantă aduce, în esență, critici sentinței 
                recurate arătând că soluția pronunțată este nelegală, întrucât 
                pornește de la interpretarea eronată a dispozițiilor art. 40 
                alin. (3) din Legea nr. 41/1994, republicată, cu modificările și 
                completările ulterioare, deoarece sensul corect al interpretării 
                acestora este acela că obligația de plată a taxei pentru 
                serviciul public de radiodifuziune și televiziune revine în 
                sarcina persoanelor juridice doar dacă beneficiază de aceste 
                servicii. 
                
                    
                Se menționează că în acest sens a statuat și Curtea 
                Constituțională, care, respingând excepția de 
                neconstituționalitate a acestor dispoziții, a avut în vedere 
                distincția dintre persoanele juridice care beneficiază și cele 
                care nu beneficiază de aceste servicii de radiodifuziune și 
                televiziune, neputând fi impuse la plată servicii neconsumate de 
                aceste categorii de persoane. 
                
                    
                Ulterior, în notele scrise, pe lângă cele menționate, se 
                precizează că o dovadă în sensul celor susținute este și faptul 
                că în prezent se află în dezbatere publică un proiect legislativ 
                de modificare a Legii nr. 41/1994, prin care se intenționează 
                modificarea modului de finanțare a instituțiilor de radio și 
                televiziune publice, prin introducerea așa numitei "taxe de 
                solidaritate radio-tv", ce ar urma să fie achitată de toate 
                persoanele fizice și juridice române, indiferent de deținerea 
                aparatelor de recepționare a serviciilor furnizate de acestea.
                
                
                    
                Prin urmare, în prezent dispozițiile legale nu impun plata 
                acestor servicii decât pentru persoanele juridice beneficiare 
                ale acestora. 
                
                    
                Înalta Curte, analizând recursul formulat, prin prisma 
                dispozițiilor
                
                art. 3041 
                și art. 304 pct. 9 din Codul de procedură civilă, în raport cu 
                motivele invocate, cu legislația incidentă în cauză, cu 
                înscrisurile care există la dosarul cauzei, apreciază că 
                recursul formulat este fondat pentru următoarele considerente:
                
                
                    
                În fapt, motivele de recurs invocate se subsumează dezlegării 
                problemei de drept în raport de care s-a soluționat cauza, 
                respectiv dacă prevederile cuprinse în art. 3 alin. (1) din 
                Hotărârea Guvernului nr. 977/2003 și în art. 3 alin. (1) din 
                Hotărârea Guvernului nr. 978/2003, care instituie 
                obligativitatea pentru persoanele juridice de a plăti o taxă 
                lunară pentru serviciul public de radiodifuziune și, respectiv, 
                de televiziune, sunt conforme cu prevederile art. 40 alin. (3) 
                din Legea nr. 41/1994, republicată, cu modificările și 
                completările ulterioare, precum și cu prevederile art. 2 pct. 40 
                din Legea nr. 500/2002. 
                
                    
                Pentru a analiza această problemă, vom expune pentru început 
                prevederile legale incidente. 
                
                    
                Dispozițiile art. 40 alin. (3) din Legea
                
                nr. 41/1994, 
                republicată, cu modificările și completările ulterioare, prevăd: 
                "Persoanele juridice cu sediul în România, inclusiv filialele, 
                sucursalele, agențiile și reprezentanțele acestora, precum și 
                reprezentanțele din România ale persoanelor juridice străine, au 
                obligația să plătească o taxă pentru serviciul public de 
                radiodifuziune și o taxă pentru serviciul public de televiziune, 
                în calitate de beneficiari ai acestor servicii." 
                
                    
                Art. 2 pct. 40 din Legea
                
                nr. 500/2002 
                definește "taxa" ca fiind "suma plătită de o persoană fizică sau 
                juridică, de regulă, pentru serviciile prestate acesteia de 
                către un agent economic, o instituție publică sau un serviciu 
                public". 
                
                    
                Noțiunea de "beneficiar" a fost definită în DEX ca fiind: 
                "persoană, colectivitate sau instituție care are folos din ceva; 
                destinatar al unor bunuri materiale sau al unor servicii; 
                persoană fizică sau juridică în folosul căreia se realizează o 
                acțiune; cel care beneficiază de ceva; persoană, instituție etc. 
                pentru care se face o lucrare; persoană, întreprindere, 
                instituție pentru care se execută o lucrare, se prestează 
                diferite servicii". 
                
                    
                Prin urmare, interpretarea semantică a noțiunii de beneficiar a 
                persoanelor juridice conduce la concluzia că acestea trebuie să 
                beneficieze de ceva, în cazul de față, de serviciile publice de 
                radiodifuziune și televiziune. 
                
                    
                Cum taxa se plătește pentru servicii prestate beneficiarilor, în 
                mod greșit prima instanță a reținut că textul art. 40 alin. (3) 
                din Legea nr. 41/1994, republicată, cu modificările și 
                completările ulterioare, instituie obligația pentru plata 
                taxelor în discuție persoanelor juridice, indiferent dacă 
                beneficiază sau nu de serviciile publice respective, deținătoare 
                sau nu de receptoare radio/TV. 
                
                    
                Cele reținute de instanța de fond în susținerea acestei 
                interpretări sunt eronate și pentru faptul că este evident că 
                fiecare persoană fizică sau juridică își poate manifesta dreptul 
                de opțiune de a beneficia de serviciile publice de 
                radiodifuziune și televiziune, însă acest drept nu poate fi 
                transformat într-o obligație, cu atât mai mult instituirea și 
                plata taxei acestor servicii nu pot fi obligatorii, indiferent 
                dacă se beneficiază sau nu de aceste servicii. 
                
                    
                De asemenea, prin Decizia
                
                nr. 159 
                din 30 martie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, 
                Partea I, nr. 426 din 12 mai 2004, Curtea Constituțională a 
                decis, cu privire la constituționalitatea art. 40 din Legea nr. 
                41/1994, republicată, cu modificările și completările 
                ulterioare, prin raportare la
                
                art. 44 
                alin. (1) și (2) din Constituție, privitoare la ocrotirea în mod 
                egal a proprietății, indiferent de titular, că acestea sunt 
                constituționale, deoarece "plata serviciului public prestat este 
                obligatorie pentru toți beneficiarii acestor servicii, persoane 
                fizice sau persoane juridice", prezentând relevanță 
                considerentele pentru care a fost respinsă excepția. 
                
                    
                Ulterior, prin deciziile
                
                nr. 297 
                din 6 iulie 2004 și nr. 331 din 18 aprilie 2006, Curtea 
                Constituțională, pronunțându-se și cu privire la 
                constituționalitatea art. 40 alin. (3) din Legea nr. 41/1994, 
                republicată, cu modificările și completările ulterioare, a 
                respins această excepție cu motivarea că cele statuate prin 
                Decizia nr. 159 din 30 martie 2004 își mențin valabilitatea.
                
                
                    
                Cu ocazia controlului de constituționalitate, indirect, s-a dat 
                o interpretare textului art. 40 alin. (3) menționat, arătându-se 
                că acesta nu contravine dispozițiilor constituționale câtă vreme 
                interpretarea oficială făcută de Parlament în activitatea de 
                legiferare a vizat noțiunea de beneficiar al acestor servicii 
                publice. 
                
                    
                În continuare vom analiza dispozițiile art. 3 alin. (1) din 
                Hotărârea Guvernului nr. 977/2003 și ale art. 3 alin. (1) din 
                Hotărârea Guvernului nr. 978/2003, prin raportare la art. 40 
                alin. (3) din Legea nr. 41/1994, republicată, cu modificările și 
                completările ulterioare. 
                
                    
                Dispozițiile art. 3 din Hotărârea Guvernului
                
                nr. 977/2003 
                prevăd: "(1) Persoanele juridice cu sediul în România, care se 
                încadrează în categoria microîntreprinderilor potrivit 
                prevederilor Ordonanței Guvernului
                
                nr. 24/2001 
                privind impunerea microîntreprinderilor, aprobată cu modificări 
                și completări prin Legea
                
                nr. 111/2003, 
                cu modificările ulterioare, au obligația să plătească pentru 
                sediul social o taxă lunară pentru serviciul public de 
                radiodifuziune. 
                
                    
                (2) Persoanele juridice cu sediul în România, inclusiv filialele 
                acestora, precum și sucursalele și celelalte subunități ale lor 
                fără personalitate juridică și sucursalele sau reprezentanțele 
                din România ale persoanelor juridice străine, au obligația să 
                plătească o taxă lunară pentru serviciul public de 
                radiodifuziune." 
                
                    
                Conform dispozițiilor art. 3 din Hotărârea Guvernului
                
                nr. 978/2003: 
                "(1) Persoanele juridice cu sediul în România, care se 
                încadrează în categoria microîntreprinderilor potrivit 
                prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 24/2001 privind impunerea 
                microîntreprinderilor, aprobată cu modificări și completări prin 
                Legea nr. 111/2003, cu modificările ulterioare, au obligația să 
                plătească pentru sediul social o taxă lunară pentru serviciul 
                public de televiziune. 
                
                    
                (2) Persoanele juridice cu sediul în România, inclusiv filialele 
                acestora, precum și sucursalele și celelalte subunități ale lor 
                fără personalitate juridică și sucursalele sau reprezentanțele 
                din România ale persoanelor juridice străine, au obligația să 
                plătească o taxă lunară pentru serviciul public de televiziune."
                
                
                    
                Din expunerea acestor dispoziții legale rezultă că prevederile 
                art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 977/2003 și ale 
                art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 978/2003, prin 
                impunerea obligativității persoanelor juridice de a plăti o taxă 
                lunară pentru aceste servicii, indiferent dacă sunt sau nu 
                beneficiare ale acestora, instituie derogări de la dispozițiile 
                art. 40 alin. (3) din Legea nr. 41/1994, republicată, cu 
                modificările și completările ulterioare, fapt care nu este 
                posibil întrucât aceste derogări se pot face numai printr-un act 
                normativ de nivel cel puțin egal cu cel al reglementării de 
                bază, această interdicție fiind instituită de art. 4 din Legea 
                nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru 
                elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și 
                completările ulterioare, care stabilește ierarhia actelor 
                normative, statuând că actele normative date în executarea 
                legilor, ordonanțelor sau a hotărârilor Guvernului se emit în 
                limitele și potrivit normelor care le ordonă. 
                
                    
                Prin urmare, dispozițiile menționate din cele două hotărâri ale 
                Guvernului sunt cele care impun obligativitatea plății taxelor, 
                fără niciun fel de distincție, contrar art. 40 alin. (3) din 
                Legea nr. 41/1994, republicată, cu modificările și completările 
                ulterioare. 
                
                    
                Cele menționate de pârât și intervenientă, în sensul că taxa 
                radio se regăsește în legislația și practica europeană în 
                domeniu, fiind cunoscut că în toate țările Uniunii Europene, dar 
                și pe plan mondial această taxă reprezintă principala sursă de 
                finanțare a activității posturilor publice din domeniul 
                audiovizualului, nu pot fi folosite ca argumente în susținerea 
                legalității prevederilor contestate din cele două hotărâri ale 
                Guvernului, întrucât, așa cum s-a reținut anterior, dreptul la 
                informare al cetățenilor, prin mijloacele de informare, radioul 
                și televiziunea publică, nu poate fi transformat într-o 
                obligație, cu atât mai mult cu cât dispozițiile art. 40 alin. 
                (3) din Legea nr. 41/1994, republicată, cu modificările și 
                completările ulterioare, impun plata acestor taxe beneficiarilor 
                de aceste servicii. 
                
                    
                Susținerea potrivit căreia în protocolul de la Amsterdam anexat 
                la Tratatul CE se prevede că "dispozițiile Tratatului nu aduc 
                atingere competenței statelor membre de a participa la 
                finanțarea serviciului public de radiodifuziune în măsura în 
                care aceasta se acordă cu scopul ca acestea să-și îndeplinească 
                misiunea de serviciu public așa cum a fost ea conferită, 
                definită și organizată de fiecare stat membru, și în măsura în 
                care finanțarea respectivă nu aduce atingere condițiilor 
                schimburilor și concurenței în comunitate într-o măsură care ar 
                fi contrară interesului comun, fiind de la sine înțeles că 
                realizarea mandatului acestui serviciu public trebuie să fie 
                luată în considerare" și nici cele arătate cu privire la 
                Rezoluția Parlamentului European din 25 septembrie 2008 invocată 
                nu conferă legalitate dispozițiilor din cele două hotărâri ale 
                Guvernului atacate, cât timp statelor membre le este recunoscută 
                deplina libertate de a participa la finanțarea acestor servicii 
                publice în modalitățile pe care fiecare stat le alege sub aspect 
                legislativ. 
                
                    
                Se face o confuzie deoarece aspectele învederate nu influențează 
                soluționarea prezentului litigiu, întrucât se referă la 
                participarea statului la finanțarea serviciului public de 
                radiodifuziune, și nu la modalitățile transpuse legislativ prin 
                care se realizează finanțarea acestuia, care sunt la latitudinea 
                fiecărui stat. 
                
                    
                Problema care se pune în speță este de a stabili cum a 
                reglementat legiuitorul român acest domeniu, respectiv dacă a 
                intenționat să instituie taxa pentru serviciile publice de 
                radiodifuziune și televiziune în sarcina tuturor persoanelor 
                juridice, indiferent de calitatea lor de beneficiare ale 
                serviciilor, sau, dimpotrivă, legiuitorul a înțeles să 
                stabilească această taxă doar ca o contraprestație pentru 
                serviciile furnizate de aceste instituții doar persoanelor 
                juridice care dețin aparate radio/TV, beneficiind în acest fel 
                de aceste servicii. 
                
                    
                Tocmai de aceea Comisia de Petiții a Parlamentului European, 
                privind Petiția nr. 0.958/2005 adresată de un cetățean grec 
                privind plata taxelor de licență TV și radio încorporate în 
                facturile de electricitate, prin care se reclamă faptul că o 
                porțiune din facturile plătite societății grecești de 
                electricitate ajunge la societatea de stat de radio și 
                televiziune, a precizat că obligația de a plăti o taxă de 
                licență sau un impozit și colectarea sa, prin factura de 
                electricitate, sunt probleme de drept național și nu pot fi 
                contestate ca atare în temeiul dreptului comunitar. 
                
                    
                În concluzie, având în vedere aceste considerente, precum și 
                faptul că, potrivit
                
                art. 108 
                alin. (2) din Constituție, hotărârile se emit pentru organizarea 
                executării legilor, rezultă faptul că cele două hotărâri ale 
                Guvernului, nr. 977/2003 privind taxa pentru serviciul public de 
                radiodifuziune și, respectiv, nr. 978/2003 privind taxa pentru 
                serviciul public de televiziune, nu au aplicat în mod corect în 
                art. 3 alin. (1) dispozițiile art. 40 alin. (3) din Legea nr. 
                41/1994, republicată, cu modificările și completările 
                ulterioare, care, așa cum s-a menționat, face distincție în ceea 
                ce privește plata taxelor pentru serviciul public de 
                radiodifuziune și televiziune între persoanele juridice 
                beneficiare și cele care nu au calitatea de beneficiar al 
                acestor servicii. 
                
                    
                A interpreta în sens contrar, fără a se face această distincție, 
                înseamnă a impune plata acestor taxe, spre exemplu, și 
                persoanelor juridice cărora legiuitorul le recunoaște dreptul de 
                a-și suspenda temporar activitatea sau de a declara că nu 
                desfășoară activitate la sediul social, or, acest lucru nu este 
                posibil, aducându-se prejudicii acestor persoane juridice, 
                acestea fiind vătămate practic în drepturile lor. 
                
                    
                Prin urmare, sentința pronunțată de instanța de fond este 
                nelegală și netemeinică, astfel că, ținând seama de cele 
                reținute anterior, precum și de dispozițiile art. 20 din Legea 
                contenciosului administrativ
                
                nr. 554/2004, 
                cu modificările și completările ulterioare, și de dispozițiile 
                art. 312 alin. (1) teza I coroborate cu art. 304 pct. 9 din 
                Codul de procedură civilă, se va admite recursul declarat de 
                recurenta-reclamantă și se va casa sentința atacată. 
                
                    
                Pe fondul cauzei, în raport cu dispozițiile art. 18 alin. (1) 
                coroborate cu art. 8 alin. (1) din Legea contenciosului 
                administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările 
                ulterioare urmează să fie admisă acțiunea reclamantei și să se 
                dispună anularea prevederilor cuprinse în art. 3 alin. (1) din 
                Hotărârea Guvernului nr. 977/2003 privind taxa pentru serviciul 
                public de radiodifuziune și în art. 3 alin. (1) din Hotărârea 
                Guvernului nr. 978/2003 privind taxa pentru serviciul public de 
                televiziune. 
                
                    
                Referitor la cererea de intervenție formulată de Societatea 
                Română de Radiodifuziune, în mod corect, instanța de fond a 
                calificat-o ca fiind cerere de intervenție accesorie în 
                interesul pârâtului Guvernul României, cele menționate în 
                cuprinsul acesteia fiind analizate ca apărări de fond cu ocazia 
                analizei cererii deduse judecății. 
                
                
                 
                
                   
                
                PENTRU ACESTE MOTIVE 
                
                 
                
                    
                În numele legii 
                
                
                 
                
                    
                D E C I D E: 
                
                
                 
                
                   
                Admite 
                recursul declarat de Societatea Comercială KART CONSTRUCT - 
                S.R.L. Cluj-Napoca împotriva Sentinței civile nr. 712/2008 din 
                13 noiembrie 2008 a Curții de Apel Cluj - Secția comercială, de 
                contencios administrativ și fiscal. 
                
                    
                Casează sentința atacată și admite acțiunea formulată de 
                reclamanta Societatea Comercială KART CONSTRUCT - S.R.L. 
                Cluj-Napoca, în contradictoriu cu pârâtul Guvernul României și 
                intervenienta Societatea Română de Radiodifuziune, în sensul că
                anulează art. 3 
                alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 977/2003 și art. 3 alin. 
                (1) din Hotărârea Guvernului nr. 978/2003. 
 
                
                   
                 Irevocabilă.
                 
                
 
                
                    
                Pronunțată în ședință publică astăzi, 9 aprilie 2009. 
                
                
                  
                
                 
                
                 
                
 sus
ñ
                 
                
 inapoi 
la legislatie 
                
                Û